Co s sebou

Mapy

Mapa Geodézie On Line 85 Okolí Brna – Tišnovsko, 1 : 25 000, vydání 2014.

Mapa města pokrývající celé území Brna se zastávkami MHD nebo alternativa v podobě chytrého telefonu s mapovou aplikací.

Doporučená mapa je nezbytná k interpretaci řešení šifer. Ale kromě ní si vezměte libovolné jiné mapy, plány, schémata, náčrty, cestovatelské příručky, vyobrazení hvězdné oblohy, globusy, kompasy, buzoly, zmagnetované jehly, sextanty, oktanty, GPS, BDS, DORIS, GLONASS, Galileo, mraveniště, kostely, hodinky, stromy porostlé lišejníkem, skákající lišky a cokoli jiného, co si myslíte, že vám pomůže v orientaci a navigaci.




Doporučené vybavení
Pro vás, kteří nemáte šalinkartu

Další věci, co se mohou hodit


Další doporučení

Znovu připomínáme všem týmům dodržování pravidel hry a hlavně nutnost ochrany vlastního zdraví – silnice přecházejte pouze na přechodech pro chodce, ve městě jezdí spoustu dopravních prostředků, kterým je třeba se vyhnout. Myslete na to!

Neváhejte se zeptat kolemjdoucích, pokud nějakou informaci nevíte – za zeptání nic nedáte. Toto pomůže hlavně u vědomostních otázek, případně pokud nevíte, jak se někam dostat.

Některé papíry, které obdržíte na začátku nebo během hry budou obsahovat nezašifrované pokyny, jak postupovat ve hře. Vždy lze jasně odlišit, co je šifra a v čem ji nemáte hledat.

Na (téměř) všechny šifry existují nápovědy a totální nápovědy (prozrazení dalšího stanoviště). To se odráží i v obtížnosti šifer, které bývají bez nápovědy v průměru obtížnější než na hrách, kde nápovědy nejsou. Nepočítejte s tím, že první polovina hry obsahuje pouze snadné šifry.

Nápovědy používejte po zvážení situace, rozhodují o vašem umístění.

Nápovědy (i totální) ale používejte zavčas. Nedojít do cíle je rozhodně překážkou dobrého umístění. Dostat se do vleku zavíracích dob stanovišť je navíc rána pro psychickou pohodu.

Smyslem hry není utrpení. Luštěte šifry, které vás baví a které si myslíte, že vyluštíte. Nebo alespoň jedno z toho. Rychlá identifikace šifry, kterou tak jako tak nevyluštíte, a použití nápovědy může být taktická výhoda.

Dobří stratégové mohou porazit mnohem lepší luštiče nezvládající nakládání s časem.

Šifry jsme se snažili udělat přiměřeně elegantní – to znamená, že správný způsob dešifrování by měl být ,,hezčí‘‘, než špatné, které vás napadnou. Jinak řečeno: až přijdete na správné řešení, budete si tím jisti. Často k řešení vede jednoduchá myšlenka, složitosti zkoušejte až po vyzkoušení jednoduchých a přirozených možností.

Nikdy se nevzdávejte – zkoušejte stále nové nápady a postupy. Nevzdávejte se, ani když máte málo času, po těžké šifře často následuje lehká, kterou vyřešíte rychle, a času budete mít zase dost.



Návod k Yetiho šifrám

Názory organizátorů šifrovacích her na to, co může být šifra, kde může být šifra, v čem může být šifra a jak má vypadat šifra, se dost liší. Abyste netápali a nesnažili se řešit věci, které nejsou šifry, přinášíme zde přehled vybraných oblíbených a neoblíbených vlastností šifer jejich hlavního tvůrce na iNule:

Několik rad na závěr

Na závěr přikládáme rady z šifrového manuálu, část je převzata z oficiálního manuálu Tmou – vřele doporučujeme prostudovat. Tak si to přečtěte, vytiskněte, vezměte. Šifry samozřejmě ale musí být i originální, takže na většinu s títo seznamem nevyzrajete, ale těch několik rychle objevených souvislostí stojí za to.


„Dívám-li se zpět, tak jsem se ztratil.“
– George R. R. Martin

Poslední aktualizace stránek: 16. VII. 2018

Minimální rozlišení k prohlížení těchto stránek je 1280×800.
Hostováno na sifrovacky.cz
Copyright © iNula Team 2006–18.