Úvodem  Rady  Pomůcky  Start  1  2  3  4  5  6  B1  7  8  9  B2  10  11  12  13  B3  Cílové heslo  Trasa hry  Konečné pořadí  Statistiky    

Šifra číslo 10, brdek v zámeckém parku

Nápověda

Řešení šifry

Na šifře je sekvence čtyř různých geometrických útvarů. některé jsou černé, jiné šedé, ty vypadají jako pomocné. Jelikož sekvence končí černým a šedé tvoří relativně krátké bloky, budou černé čtená písmena, zatímco šedé budou představovat něco, co je zapotřebí, ale nedává tajenku. Tak lze interpretovat i písmeno L, kterým sekvence začíná, tedy že začneme od L, a pak útvary udávají instrukce, jak něco dělat dál.

Útvary mají vždy čárkovanou čáru vyznačující směr nahoru a plnou čáru jiným směrem; případně plnou nahoru, pak asi obě splývají. Máme tedy označenu nějakou základní polohu a pootočenou. Čím ale přesně otáčet?

Prostudujeme více útvary. Nejnápadnější útvar je šestiúhelník s dírou uprostřed, který je navíc po obvodu zubatý, takže by šel rozdělit na malé šestiúhelníčky. Když je spočítáme, zjistíme, že jich je 36, tedy abeceda. Analogicky jde 36 písmen vepsat do pyramidy z kruhů – a samozřejmě i do čtverce. Hladký trojúhelník by tedy měl také jít rozdělit na 36 menších (jinak než pyramida), což vskutku jde. Budeme otáčet abecedou.

Vezmeme trojúhelník s vepsanou abecedou, najdeme počáteční písmeno L, otočíme o 120° proti směru hodinových ručiček a dostaneme U. To si poznamenáme, ale nečteme, jelikož je šedé. Najdeme polohu U ve čtverci, otočíme ji 90° po směru hodinových ručiček a dostaneme O. To čteme, protože čtverec je černý. A takto postupujeme, až přečteme řešení LOM MODRE 2500 M Z.

Příchody na stanoviště
Jméno týmu Příchod N/Z
Zatím vepři01:170/0
Spící Volové02:382/0
ROFLCOPTER!02:391/0
Aplikovaní Hrošíci02:431/0
Ešte sa dohodneme03:290/0
Radkův tým03:341/0
E±man03:432/0
PřizdiJÁDRO v uvozovkách03:451/0
Team Avatar03:571/0
žufouni04:133/2
KAM04:172/1
brouk v hlavě04:305/2
Moscow Trust04:333/2
Axolotli axiologičtí05:188/4
Pralinky zvlášť05:341/1
Grande Puppos05:366/2
Trasorítky, Lotri a Zálesáci05:408/5
Night Wolves05:475/3
NaPALM06:103/1
Qed.06:106/1
Albert Stallone06:132/2
Dopijem a pudem...06:203/1
Kerberos06:203/2
piNula06:524/2
S.O.M07:296/3
MurmaŇi07:407/4
šachtalmo07:457/4
Sakumprásk07:466/3
Experiment201707:506/4
Katastrof technik07:534/2
Jesus Frankenstein07:548/3
Uvidíme08:187/4
Antropoid08:196/2
dilbertové08:346/3
Škrkanec08:366/3
Tutani08:508/5
10KARAVANA!09:127/4

Pohled týmů

Night WolvesVloženo: 07. 10. 2018, 14:47:25
Jen chci tímto upozornit na to, že řešení této šifry nešlo interpretovat na doporučené mapě, protože nemá vyznačeny turistické trasy. Naštěstí jsme měli mapy i v telefonu, kde vyznačeny jsou.

iNulaVloženo: 07. 10. 2018, 15:45:29
V doporučeném atlasu je na straně 66 až 69 turistická mapa okolí Brna v měřítku 1 : 100 000, kde je zlom modré vidět.

(Yeti)

Night WolvesVloženo: 07. 10. 2018, 21:35:25
V tom případě se omlouvám za své mylné tvrzení - těchhle stránek jsem si doteď nevšiml :)

Moscow TrustVloženo: 07. 10. 2018, 23:40:41
Asi nejhezčí šifra hry, bohužel jsme ji nedali, protože jsme ke konečné sadě tvarů došli ze špatné strany a už jsme nesešli zpět na správnou cestu. Nejdříve jsme mysleli, že je šestiúhelník ve dvou provedeních, čtverec ve dvou provedeních a trojúhelník ve čtyřech (šedá a bublinková varianta). Takže jsme mysleli, že ta barva a tvar nějak modifikují rotaci, aby to vždy mohlo (pomocí některého tvaru) dát libovolné písmeno. Když jsme odhalili dualitu trojúhelníků, už jsme tu šedou barvu nedokázali přeinterpretovat správně...


Přihlaste se
Název týmu
Heslo
Abyste mohli přidávat komentář, musíte se přihlásit.


„Co může být prohlášeno bez důkazů, může být bez nich i odmítnuto.“
– Christopher Hitchens

Poslední aktualizace stránek: 16. VII. 2018

Minimální rozlišení k prohlížení těchto stránek je 1280×800.
Hostováno na sifrovacky.cz
Copyright © iNula Team 2006–18.