Úvodem  Rady  Pomůcky  Start  1  2  3  4  5  6  B1  7  8  9  B2  10  11  12  13  B3  Cílové heslo  Trasa hry  Konečné pořadí  Statistiky    

Šifra číslo 12, kóta 267

Nápověda

Řešení šifry

Dostali jsme začátek sekvence tvořené čísly 1, 2 a 3. Někde dál v sekvenci jsou silnou čarou orámované bloky, které máme zřejmě přečíst. Úkol je tedy jasný, doplnit sekvenci. Vygooglit ji nejde, budeme to muset vymyslet.

Snažší pozorování je, že když bereme skupinu stejných čisel jako jeden blok, dostaneme jednoduchou opakující se sekvenci 123132. To je ovšem na extrapolaci desítky prvků dopředu nestačí. K tomu potřebujeme i délky bloků.

Jediný další hint v šifře jsou složené závorky nad počátečními bloky stejných číslic. Délky bloků jsou přitom to, co nás zajímá. Co se asi stane, když si vyznačíme další? Na první pohled nic zajímavého, ale na druhý vidíme, že délky bloků – které jsou také vždy 1, 2 nebo 3 – tvoří úplně stejnou sekvenci. Je to tedy samogenerující posloupnost. To umožňuje ji nejen ‚komprimovat‘ samu na na sebe, jak ukazují složené závorky, ale také naopak rozšířit na libovolnou délku. Víme, jaká čísla máme psát dál, a víme i to, jak dlouhý bude každý blok.

Když to provedeme, objeví se v rámečcích skupiny čísel 1, 2 a 3, které přečteme jako pseudomorseovku (1 = ·, 2 = −, 3 = ×): U LVA POMN.

Příchody na stanoviště
Jméno týmu Příchod N/Z
Zatím vepři03:400/0
ROFLCOPTER!04:571/0
Aplikovaní Hrošíci05:261/0
Team Avatar05:591/0
žufouni07:335/4
E±man07:343/0
Radkův tým07:402/0
brouk v hlavě07:457/3
Spící Volové07:544/1
Axolotli axiologičtí08:0210/6
Moscow Trust08:035/4
PřizdiJÁDRO v uvozovkách08:062/0
Ešte sa dohodneme08:131/0
Trasorítky, Lotri a Zálesáci08:3010/7
Albert Stallone08:584/4
Qed.09:008/3
NaPALM09:023/1
Night Wolves09:027/5
Pralinky zvlášť09:022/2
Grande Puppos09:238/4
KAM09:274/1
Dopijem a pudem...09:405/2
Kerberos09:595/2
MurmaŇi10:109/5
piNula10:216/4
Sakumprásk10:258/5
Uvidíme10:339/6
Tutani10:3410/7
S.O.M11:048/5
Katastrof technik11:095/3
10KARAVANA!11:189/6
Antropoid11:207/3

Pohled týmů

Není vložen žádný komentář – buďte první!


Přihlaste se
Název týmu
Heslo
Abyste mohli přidávat komentář, musíte se přihlásit.


„Mohou-li ovšem myšlenky zkazit jazyk, může také jazyk pokazit myšlení.“
– George Orwell

Poslední aktualizace stránek: 16. VII. 2018

Minimální rozlišení k prohlížení těchto stránek je 1280×800.
Hostováno na sifrovacky.cz
Copyright © iNula Team 2006–18.