Rady

Tady jsou základní věci, co se hodí snad vždycky. Pro vás, kteří nemáte "šalinkartu" Věci, bez kterých se těžko obejdete.

Několik rad na závěr

Na závěr přikládáme rady z šifrového manuálu, část je převzata z oficiálního manuálu Tmou — vřele doporučujeme prostudovat Tak si to přečtěte, vytiskněte, vezměte. Šifry samozřejmě musí být i originální, takže na většinu s títo seznamem nevyzrajete, ale těch několik rychle objevených souvislostí stojí za to.

Další doporučení

Znovu připomínáme všem týmům dodržování pravidel hry a hlavně nutnost ochrany vlastního zdraví — silnice přecházejte pouze na přechodech pro chodce, ve městě jezdí spoustu dopravních prostředků, kterým je třeba vyhnout se. Myslete na to!
Neváhejte se zeptat kolemjdoucích, pokud nějakou informaci nevíte — za zeptání nic nedáte. Toto pomůže hlavně u vědomostních otázek, případně pokud nevíte, jak se někam dostat. Některé papíry, které obdržíte na začátku nebo během hry budou obsahovat nezašifrované pokyny, jak postupovat ve hře. Vždy lze jasně odlišit, co je šifra a v čem ji nemáte hledat. Nápovědy používejte až po pečlivém zvážení situace, rozhodují o vašem umístění. Nevyčerpávejte si absolutní nápovědu na lehkých šifrách na začátku hry, později přijdou o dost těžší problémy. Je zřejmé, že pokud chcete dojít do cíle, nesmíte se nikde zaseknout na moc dlouho. Právě v případě zaseknutí použijte nápovědy, případně i totální nápovědu. Jelikož víme, že týmy váhají s využíváním nápověd a často volí špatnou strategii, budeme o tom promlouvat ještě na startu. Dobří stratégové mohou porazit mnohem lepší luštiče nezvládající nakládání s časem.
Šifry jsme se snažili udělat přiměřeně elegantní — to znamená, že správný způsob dešifrování by měl být "hezčí", než špatné, které vás napadnou. Jinak řečeno: až přijdete na správné řešení, budete si tím jisti. Často k řešení vede jednoduchá myšlenka, složitosti zkoušejte až po vyzkoušení jednoduchých a přirozených možností.
Nikdy se nevzdávejte — zkoušejte stále nové nápady a postupy. Nevzdávejte se, ani když máte málo času, po těžké šifře často následuje lehká, kterou vyřešíte rychle, a času budete mít zase dost.