Pravidla
Pravidla hry platí za všech okolností, pokud není zřetelně, nezašifrovaně a naprosto jednoznačně organizátory stanoveno jinak.Změny pravidel oproti minulým ročníkům jsou zvýrazněny odlišnou barvou.
Organizace hry
- Hra iNula probíhá na území města Brna a jeho městských částí, připravte se jak na pohyb ve městě, tak i na pohyb v terénu, v Brně je pěkná mozaika obojího.
- Hráči se na hru přihlašují přes oficiální stránky iNula a vytvoří týmy dle vlastního uvážení.
- Tým je tvořen 2–5 osobami, zvířat můžete vzít kolik chcete, ale pamatujte, že vám při hře příliš nepomůžou, právě spíš naopak.
- Základní povinností všech zúčastněných hráčů je prostudovat si pravidla hry a dodržovat je.
- Hra iNula je určena hráčům starším 18 let, kteří se účastní na vlastní nebezpečí a jsou plně odpovědní za případné škody, jež způsobí. Organizátoři nenesou za bezpečnost ani jednání hráčů zodpovědnost. Osoby mladší 18 let smí soutěžit pouze v případě, že je členem týmu i osoba starší 18 let, která pak za ně zodpovídá.
- Cílem hry je projít všechna stanoviště, vyřešit šifry a včas dorazit do cíle.
- Zprávy budou označeny nepřerušenou číselnou řadou a budou označeny logem hry.
- Na neobsluhovaných stanovištích není-li jinak zřetelně sděleno, si smí každý tým vzít pouze jednu kopii zprávy. Je-li však na stanovišti zpráva poslední, musí ji zde tým zanechat pro ostatní a zprávu si opsat.
- Zprávy se nesmí ničit ani pozměňovat.
Kdy a kde?
Hra začíná v pátek 1. října 2010 v 17:30 u zastávky Chaloupky na travnaté ploše v Brně-Komíně: 49°13'22.6"N, 16°33'24.8"E. Na start se však dostavte raději o 20–30 minut dřív (aspoň 1 zástupce starší 18 let za tým). Na vítěze čekáme v cílovém shromaždišti do 12 hodin, v případě, že do té doby nikdo do cíle nedorazí, nejpozději do 13. První výsledky se dozvíte na místě, úplný seznam pak bude vystaven na webu. Shromáždění týmů po hře je vítáno – budeme rádi, když přijdete i v případě nedokončení hry. Můžete nám sdělit své zážitky, šifry vysvětlíme a setkáte se s ostatními účastníky…Popis hry
Hra se skládá z 14 stanovišť včetně startu a cíle. Pozor -- řešení poslední šifry vedoucí do cíle a cílového hesla se boduje zvlášť. Na většině stanovišť je obsluha, která vydává zadání a příslušné nápovědy oproti prokázání se kartou týmu. Každý tým smí dostat pouze předepsaný počet kopií šifry (typicky jednu nebo dvě). Vyluštěním šifry nebo úkolu získá tým vždy informaci o poloze dalšího stanoviště. Součastí řešení šifry může být heslo, které je třeba sdělit organizátorovi na následujícím stanovišti. Cílem hry je projít všechna stanoviště a dojít do cílového shromaždiště (do cíle musí dorazit aspoň 2 osoby a karta týmu). Tým je povinen nalepit svou nálepku (obdrží na startu) s čitelným časem příchodu a aktuálním počtem bodů na listinu týmů k tomu určenou. Pokud tomu podmínky na místě dovolí, je vhodné, aby se týmy rozptýlily, nehleděly si do řešení a neposlouchaly ostatní. Otevírací doba obsluhovaných stanovišť bude taková, aby zkušení šifrovači nemuseli čekat, a také dostatečně dlouhá na to, aby stihly i pomalejší týmy dojít. (otevírací doby stanovišť budou v kartě týmu). Několik posledních stanovišť bude otevřeno až do závěru hry. Všechny důležité informace naleznete i na kartě týmu, kterou obdržíte na startu. Výsledkem poslední šifry je smysluplné heslo. Toto heslo řeknete organizátorovi v cíli, který si zapíše váš čas. Ke kódování textu se používá standardní latinka o 26 písmenech (A=1, …, Z=26), pokud není uvedeno jinak nebo z podstaty šifry neplyne něco jiného. K vyluštění šifry je obvykle potřeba logicky přemýšlet, zkoumat souvislosti v textu, obrázku nebo různých částech šifry, odhadovat podobu a uspořádání výsledku, mít všeobecný přehled, provést více kroků, atd. Pokud si budete jisti, že jste na správném místě, ale šifra tam nebude, zavolejte organizátorům na číslo 777 084 775 nebo 607 235 727 (Paja), tahle situace by ale neměla nastat.Bodování a nápovědy
- K některým šifrám jsou k dispozici nápovědy. Jedná se o nápovědy bodové, tedy při jejich otevření tým ztrácí počet bodů, který je vyznačen na jejich přebalu.
- Kdykoliv otevřete nápovědu vyššího stupně, všechny nápovědy nižšího stupně vztahující se ke stejné šifře se považují za otevřené a tedy jejich otevřením již nic neztratíte. Vyplatí se proto otevírat nápovědy postupně.
- Nepoužité nápovědy odevzdejte na následujícím obsluhovaném stanovišti, případně pak v cíli. Neodevzdané nápovědy se považují za otevřené a budou za ně odečteny body.
- Dále máte možnost během hry použít totální nápovědu, kdy vám bude prozrazeno řešení šifry. Poprvé tak přijdete o možnost získat body, které byste vyřešením šifry získali, tedy váš zisk je 0 bodů. Pokud si však nebudete vědět rady podruhé, můžete si znovu zavolat o nápovědu, tím však přijdete o 30 bodů, ale nemusíte vzdávat hru. Ztrátovou záchranu můžele dle libosti použít kolikrát chcete (je ale jasné, že pak nejspíše nevyhrajete). Totální nápovědu není možné použít na cílové heslo.
- Výsledné pořadí týmů se určí podle následujících kritérií:
- nejvyšší regulérně navštívené stanoviště
- počet bodů
- čas příchodu na nejvyšší regulérně navštívené stanoviště, tedy do hodnocení budou zahrnuty i týmy, které do cíle nedošly.
- Na některých stanovištích dostanete kromě zadání šifry i zadání bonusového úkolu. Řešení bonusových úkolů/šifer však musíte odevzdat čitelně napsané na dalším, bezprostředně následujícím obsluhovaném stanovišti.
- Takto bude možno získat celkem až 3 body navíc. Body za správné odpovědi vám budou připočteny v cíli.
- Pokud se některé týmy během hry vlivem nepřízně počasí (těžkých šifer, špatné morálky, zlých orgů, osudu, ...) rozpadnou, ale někteří jejich hráči by měli zájem poračovat, lze během hry vytvořit smíšený tým. Takto vzniklý tým bude zahrnut do závěrečného hodnocení takto: Po vzniku týmu se body získané na následujících stanovištích vydělí dvěma a připočítají ke skóre původních týmů. Po vytvoření smíšeného týmu již se již nelze znovu oddělit.
Co musíte dodržovat
- Účastníci jsou povinni dodržovat pokyny pomocníků organizátorů (osob ve žlutých tričkách s logem hry "iNula", výjimečně bez něj).
- Během hry je zakázáno jít záměrně v závěsu za jiným týmem (nebo týmy) s cílem nechat se vést na další stanoviště.
- V případě neobsluhovaného stanoviště je zprávu nutno jen vyzvednout (či opsat) a pak se vzdálit mimo dohled.
- Jakékoli razení se s jiným týmem je zakázáno. Můžete se pozdravit, zeptat se, jak to jde, ale nesmíte poskytovat informace, které by jakkoli mohly vést k vyřešení šifry.
- Osoby, které se hry neúčastní, lze požádat o radu (i telefonicky). Např.: "Můžete nám poradit, kde najdeme ulici Ponávka?". Ale samozřejmě se nelze ptát: "Nevíte, kam zabočila ta skupinka lidí, co tu šla před námi?"
- Ke komunikaci na dálku je povoleno používat pouze mobilních telefonů a vysílaček. Můžete zavolat mamince, jak se jmenuje pan prezident, ale pokud vám bude řešit šifru, počítá se jako člen týmu (a těch nesmí být víc než 5).
- V libovolném bodě hry se tým smí rozdělit na menší skupinky.
- K přesunům osob během hry je zakázáno používat cokoliv kromě vlastních nohou, dopravních prostředků MHD a vlaku v zónách 100 + 101. (Tedy je zejména zakázáno používat jízdních kol, kolečkových bruslí, autostopu apod.)
- Není-li v zadání výslovně a nezašifrovaně uvedeno jinak, zprávy nebudou umístěny v místech, která nejsou běžně přístupná veřejnosti, na soukromých pozemcích a na jiných, v době konání hry, nepřístupných místech. Do všech těchto míst je vstup proto zakázán.
- V lese se chovejte tiše, nerozdělávejte oheň, neplašte zvěř.
- V Brně je spousta chráněných území, při průchodu přes ně nechoďte mimo vyšlapané cesty, netrhejte ani jinak nepoškozujte rostliny.
- Během hry se chovejte nenápadně, ohleduplně, nezanechávejte po sobě odpadky a zbytečně na sebe neupozorňujte (ať na vás někdo nezavolá policii jako loni).
- Při hře je zakázáno rušit noční klid, porušovat zákony ČR a vyhlášky města Brna nebo jeho městských částí.
Registrace
- Přihlásit se můžete na stránkách registrační aplikace. Prosíme, vyplňte pravdivě všechny položky, u kterých je třeba, abyste je vyplnili pravdivě.
- Účastnický poplatek je 150 Kč (za celý tým) a slouží k pokrytí nákladů spojených s organizací hry (zadání šifer, použitý materiál, zmetky, telefonování, občerstvení v cíli…).
- Startovné zaplaťte do pondělí 27. září 2010. Vyhrazujeme si právo účtovat 50 Kč přirážku týmům, které se přihlásí na poslední chvíli nebo zaplatí až na startu.
- V případě velkého zájmu o hru stanovujeme pro letošní ročník limit 75 týmů.