Šifra číslo 11, Zastávka Kopce
Nápad vznikl už dávno, ale protože se měnila poloha stanoviště, kam vede dál trasa, třikrát se měnila i šifra. Naštěstí to není tak složité. Některá města jsme schválně použili lehká, aby se bylo čeho chytit a některá byla složitější. Ale k určení dalšího stanoviště nebylo třeba zjistit všechny a případně se dalo zavolat příteli na telefonu. Přesto se zdálo, že šifra byla celkem problematická, ale to možná bylo způsobené i ranní hodinou, kdy se dostavuje únava. Na další stanoviště se výhodně dala použít linka 52, která po okružní jízdě Žebětínem jede kolem rybníka, kde má zastávku. Původně taky neměla být ve hře žádná mrtvá schránka, ale toto řešení jsme s ohledem na počet pomocníků na stanovištích zvolili jako nejlepší možné. Místo pro schránku bylo definitivně vybráno až v pátek dopoledne, tedy jen pár hodin před startem. Předtím se počítalo s obsluhovaným stanovištěm v Žebětíně u kostela. Protože ale nebyl problém na předchozí šifru dopsat podle potřeby stanoviště až na poslední chvíli, udělali jsme na poslední chvíli změnu.
Řešení
Názvy měst je třeba převést z české podoby do originálního názvu. Ty potom seřadit podle řeckých indexů a vzít tolikáté písmeno, kolik udává horní index. Když je index záporný, počítá se od konce. Vyjde "ZEBETINSKY RYBNIK".
Diskuse
- (7. října 2007 v 10:30)
Nápad byl pěkný, i když mi přišel poměrně jednoduchý, ale možná je to tím, že záporná čísla indexují pole odzadu i Pythonu, Perlu a spol. Rozeznatelných měst bylo dost na určení principu, a na ten zbytek lze v nejhorším vždy využít přítele na telefonu...
Takže mám jen technickou poznámku, na naší kopii byly některé řecké indexy obtížně rozeznatelné -- asi špatná kopírka. Je dobré zkontrolovat, že co je k přečtení na originálu, je k přečtení i na kopiích, které dostanou hráči.
(Yeti)