Konečné pořadí týmů

Pořadí Jméno týmu Průchod hrou Bonus Stanoviště Nápovědy Čas
S 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 cíl CH Btip B1 B2 B3 Z N příchod bonus výsledný
1PřizdisrAáaa...     ZN NNNNZZ  10cíl + heslo3812:52−00:1012:42
2Vlajka Samoy N   Z  Z N ZZ  205cíl + heslo4612:57−00:2512:32
3Spící Volové     ZN ZN NZZ  15cíl + heslo4712:40−00:1512:25
4voy-a-ger N   ZN Z N ZZ  18cíl + heslo4712:49−00:1812:31
5Aplikovaní Hrošíci NZN ZN ZNNNZZ  17cíl + heslo51112:39−00:1712:22
6Žádný hroty! ZN  ZZ Z N ZZ  14cíl + heslo6812:51−00:1412:37
7Pralinky zvlášť NNZ ZN ZZN ZZ  16cíl + heslo61012:42−00:1612:26
8Katastrof technik N NNZN Z ZZZZ  20cíl + heslo61012:50−00:2012:30
9...či? NZZ ZZ ZN  ZZ  1820cíl + heslo7912:53−00:3812:15
10Night Wolves Z   ZNNZNZZZZ  cíl + heslo71012:3512:35
11Vyhořelá učitelka et al N   ZZ ZZZZZZ  3cíl + heslo8912:38−00:0312:35
12aMATHéři ZZNZZZ ZNZZZZ  cíl + heslo101212:4712:47
13NEPODSTATNÍ ZZZZZZNZNNZZZ  1cíl + heslo101312:50−00:0112:49
14Brouk v hlavě ZZZZZNNZZZZZZ  15cíl + heslo111309:51−00:1509:36
15Štyria tankisti a pes ZZZZZZNZZNZZZ  1cíl + heslo111312:21−00:0112:20
16LEGOutschen turisten ZZZZZZNZZZZZZ  6cíl + heslo121312:47−00:0612:41
17Trojský králík ZNZZZN ZZZZZZK 1920cíl101212:51−00:3912:12
18MurmaŇi ZZNZZZ ZNZZZZK cíl101212:5312:53
19žufouni ZZZZZZNZ ZZZZK cíl111212:2312:23
20Zatím nic ZZZZZZZZZZZZZK 19cíl131312:49−00:1912:30
21Fčeličky N ZZZN ZZZ K   16126811:44−00:1611:28
22Povyrostlo nám seno NN  ZN ZZK     14103607:42−00:1407:28
23žjb NZZ ZNZZ K     105709:0109:01
24TSUNAVLNAMI ZZZZZZ ZK      2097706:56−00:2006:36
25Antropoid ZNZNZZ K       1884604:45−00:1804:27
26krysy ZNZZZK         64501:3501:35
27💤💤💤 ZZZZZK         1265501:58−00:1201:46
28Škrkny NNZK           41323:0923:09
29Problémový oddíl ZK             21120:0420:04

Použita nápověda Použita záchrana Ukončení hry Získán bonus

Děkujeme hráčům a týmům za účast a doufáme, že jste si test užili a že budete v dobrém vzpomínat (nebo zážitek rychle vytěsníte). Na viděnou na iNule!

Diskuse

Autor*
Text příspěvku
Kontrolní otázka proti botům. Seřaďte sestupně číslice tohoto ročníku iNuly a roku konání. Všechny dohromady, včetně opakování.
Odpověď*
 
Yeti (org) 10. října 2024 v 18:36

Nebudu nic psát do pravidel. Když dojde k nečekané události, tak zavoláte organizátorům. V rámci možností se vám pokusí poradit, pomoci nebo něco. To je snad normální a od toho jsou ty kontaktní telefony, ne?

Podstatné je slovo nečekané. To znamená, že při normálním postupu hrou zavírací doby berete vážně a hrajete podle nich. Jen na stanovištích nestojí nikdo se stopkami, aby vám je zavřel těsně před nosem – to nedělají organizátoři ani na žádné jiné hře. A je snad jasný rozdíl mezi tím, když nestihnete zavíračku, protože nastal nějaký problém, a když je nestíháte, protože je systematicky ignorujete a snažíte se zneužít dobroty organizátorů.

Majo (Štyria tankisti a pes) 9. října 2024 v 16:23

Táto diskusia ma práve dorazila úplne najviac. Prišiel som do nej dať feedback, že sme si hru neužili najmä kvôli tomu, že systém nám neumožnil si ju užiť (a žijem v nádeji, že ultimátny cieľ organizátorov šifrovačky je, aby si ju užilo čo najviac ľudí). A tiež sme navrhli, čo by nám pomohlo užiť si hru viac.

Odpoveďou sú mi argumenty typu "samozrejme, že to nie je striktné" alebo "veď nám môžete zavolať, deadneme vás a môžete pokračovať". Idk, ako veľmi je toto common knowledge tímov, ktoré sú na iNule už niekoľkýkrát. Ale ak to naozaj takto funguje, tak to tak napíšte do pravidiel. Lebo ako tím, ktorý je na iNule prvýkrát, predpokladáme, že pravidlá platia. A že platia pre všetkých rovnako. Nie že budú mať výhodu tímy, ktoré z nejakého dôvodu vedia o týchto "nepísaných pravidlách".

Yeti (org) 8. října 2024 v 01:28

Yenya: Asi takhle… Organizátoři nejsou cíleně zlí (jakkoli mohou být zlí nahodile).

Takže když jen neodhadnete délku přesunu nebo tak něco, nejspíš nenajdete stanoviště už zavřené. A když fakt najdete a organizátory pěkně poprosíte na kontaktním telefonu, nejspíš vám umožní to již neexistující stanoviště deadnout a pokračovat.

Na druhé straně na to ale nespoléhejte. Sedíte-li na stanovišti N a je 20 minut po zavíračce stanoviště N+1, tak zjevně děláte něco špatně. Možnost ‚hra pro vás končí‘ nad vámi musí reálně viset jako Damoklův meč, aby mohla hra fungovat zamýšleným způsobem ‚všichni dojdou do cíle, ale vyluští různý počet šifer‘.

Yenya (tým Žádný hroty!) 8. října 2024 v 00:13

Na druhou stranu - Yeti: to, že nezavřete stanoviště v avizovaný čas T, ale třeba T+20min, není něco, s čím by tým mohl počítat. To jen pokud náhodou odhadne blbě délku přesunu, tak může být rád, že to ještě stihl. Ale z hlediska strategie "vzít nebo nevzít dead a pak přijít pozdě na zavřené stanoviště, game over, lol" to fakt není nic, s čím by šlo dopředu počítat.

Yenya (tým Žádný hroty!) 7. října 2024 v 23:35

Zpětně nahlíženo je autorský záměr ukázat většinu šifer většině týmů docela zajímavý. Taky jak člověk čte ty reportáže z jiných her, jak "tým chytnul to správné šifrovací flow, a pak už to šlo samo", tak vyzkoušet si, jak tým luští při "ne-flow" po dvou deadech, je asi zajímavá zkušenost. My jsme teda to ne-flow měli fakt intenzivní - že se v systému jde podívat na okolní týmy na Nálepkovníku jsme zjistili až na jednom z posledních stanovišť.

Aleši - podle mě limit na každém třetím stanovišti by jen znamenal, že týmy by deadovaly to třetí stanoviště, zatímco takhle si mohly svobodně říct "teď po pár minutách nemáme nic, radši dead".

Je škoda rozluštěné šifry, která má spoustu pozorování, ale tak pokud nemám nic dalšího (a nahlížeje na autorské řešení jsem opravdu nic dalšího neměl ani zdaleka), je dead asi validní přístup.

Aleš (tým PřizdisrAáaa...) 7. října 2024 v 16:54

Yeti, já to chápu -- zavíračky + nápovědní systém jsou podle mě dobrej způsob jak ukázat hráčům většinu hry. Jen třeba není možná nutné mít limity pro každou šifru, ale třeba každou druhou nebo třetí. Letos to bylo tužší (herně i počasím), tak se driftování projevilo hodně, ale jindy to zase může být jedno.

Jenom mám pocit, že když musím řešit, jestli mi hra neuteče nedodržením limitu, je někde něco špatně (ano, třeba i mezi stoličkou a tužkou).

Yeti (org) 7. října 2024 v 16:13

On tu šifru víceméně nikdo nikdy nesklidí přesně v čas T, který je napsaný v tabulce. Takže čas je fakticky doporučený a lidi i tak chodí mírně pozdě. Systém pozdější zadání kódu neodmítá, protože nedokáže odlišit pozdní příchod od problému se signálem.

Takhle to tedy vypadá, když je čas ‚striktní‘.

Co se stane, když bude čas jen informativní?

Všichni to vezmou, že na něm vlastně nezáleží. Takže jednak část týmů začne úplně hrát TMOU a bude v jedenáct dopoledne pořád na čtyřce. Jednak když bude šifra 9 technická s organizátorem, tak ji nepůjde zavřít nikdy. Nebo ji zavřeme o hodinu po doporučeném čase a půlka týmů ji ani tak nestihne a všichni nám vynadají.

V součtu si proto mnohem raději nechám vynadat, že to bylo těžké a měli jste málo času na doluštění.

Majo (Štyria tankisti a pes) 7. října 2024 v 15:48

Ako člen mediánového tímu musím súhlasiť s tým, čo tu padlo o zatváračkách. Strašne nás frustrovalo, že sme nedoriešili žiadnu šifru až do šifry 7 (dovtedy sme to už viackrát chceli vzdať, že to nemá cenu, tá 7ka nás aspoň trochu nakopla). Najviac frustrujúce na tom bolo ale to, že my sme sa aj dostali ďaleko v nejakej šifre, ale zatváračka nás zabila. Či už napr. na 2ke sme to mali nakreslené, len sme to zle interpretovali (viac napíšem do šifry 2), príp. na šifre 4 bol otravný krok navyše, ktorý bol len o zopakovaní predošlých vecí, čo by sme už nestihli. Systém hry nás síce nútil robiť strategické rozhodnutia (typu pozriem sa na šifru a vidím, že tu bude taktickejšie ju rovno skipnúť, ako sme spravili na 5 či 8), aby sme vôbec niekde mali šancu, no na druhej strane sme si kvôli nemu hru basically vôbec neužili (a dážď to ešte znásobil). Aj preto to 3 z 5 členov vzdali po šifre 9 a dokončovali sme v dvojici.

Dosť sa mi v tomto smere páči návrh, ktorý tu zaznel - aby namiesto zatváračiek boli tie časy informačné štýlu "snažte sa dovtedy byť tu". Aby sme v prípade, že šifru skoro máme (a vieme, že sme naozaj takmer na konci - čo na iNule nie je samozrejmosťou), ju vedeli doriešiť a neriešili by sme, či náhodou nebudeme 20 minút po zatváračke.

Aleš (tým PřizdisrAáaa...) 7. října 2024 v 14:37

Mně zavíračky přijdou jako zajímavej aspekt hry. Jsou tu nápovědy, záchrany, tak mi časové limity dají zhruba představu o tom, jak bych mohl časově dorazit do cíle, když se jimi budu řídit. Nicméně, když už má hra systém a nespoléhá se na nálepky, nemohly by to být spíš doporučené nejzazší doby průchodu, než něco, co musím splnit? Teda mimo místa jako hlídaná nebo jinak omezená stanoviště.

Yeti (org) 7. října 2024 v 11:15

Dero: 3/1 je tak zhruba skóre, na které organizátoři míří – trochu srazit hřebínek i silnému týmu, ale nepřenhat to (a úplně ideálně by to /1 nemuseli mít všichni na stejné šifře). Taky by mě zajímalo, jak by to dopadlo bez deště a chyby ve 12.

Dero (tým PřizdisrAáaa...) 6. října 2024 v 22:10

Dopadlo to, jak to dopadlo. Zajímaly by mě výsledky z alternativního vesmíru, ve kterém nepršelo. Na hře mi přišlo, že je obtížnost hrůzně přestřelená. Černá tabulka to zdánlivě potvrzuje. Zpětně mi přijde, že hra šla realisticky vyhrát třeba s výsledkem 3/1, nebýt počasí, chyby v playfairu a s trochu větší vstřícností při formulaci nápověd. My jsme nápovědy posledních pět stanovišť brali takticky a skoro hned, protože jsme věděli, že máme dead náskok na nejbližší pronásledovatele.

Kromě toho zavírání stanovišť muselo mediánový tým hrozně frustrovat. My jsme šli pomalu, zavíračky stanovišť nás tlačily, a stejně jsme na stanoviště 11 došli časově jako druzí.

Ale nestěžuju si. Mám těžké hry rád, je jich málo. Je škoda, když se potká těžká hra s odporným počasím.

Kesy (Vlajka Samoy) 6. října 2024 v 13:43

@Karel: Presne týmto myšlienkovým postupom sme si prešli pri zakladaní Brieždenia a je to presne dôvod, prečo tá hra má takú mechaniku ako má. Myslím si, že funguje dobre a vôbec by mi nevadilo, keby takýto alebo podobný princíp využívalo viac hier.

Karel (tým Spící Volové) 6. října 2024 v 09:26

Organizátoři, mockrát díky za hru!

Pokud odhlédnu od obtížnosti, které se budu věnovat dále, tak se mi líbily snad všechny šifry. Fakt super, klobouk dolů. Celou dobu bylo co dělat a celou dobu jsem se bavil. A i ten déšť nakonec taky tolik nevadil. Po pár stanovištích jsem pochopil, že jiné už to nebude, zvyknul jsem si a šlo to.

Pokud jde o obtížnost, tak z tabulky výše je zřejmé, že tohle byla hra jen pro absolutní "elitu". Těžko říct, jak by to vypadalo bez deště, ale podle mě by to o moc lepší nebylo. Nám osobně k tomu, abychom vyluštili ještě něco dalšího, chybělo hodně. Konec konců, když vyhrají PřizdisrAáaaa... s 8/3, tak to nutně implikuje to, že normální tým se ani neškrtne.

Dá se z toho číst, že orgové nechtějí, aby vítěz došel ve 3 ráno, čemuž rozumím, ale je otázka, zda tohle nezačít řešit nějak jinak. Např. třeba pár šiframi a pár kilometry Navíc®. Dokázal bych si představit nějakou pětikilometrovou závlekovou smyčku o 3 obtížnějších šifrách, někde ve dvou třetinách trasy. Absolvování a vyluštění těchto šifer by nijak nepodmiňovalo pokračování ve hře, tudíž normální týmy by je mohly v klidu ignorovat, ale přitom vyluštění těchto šifer by se počítalo do celkového množství vyluštěných šifer, tudíž tým, co jede na vítězství, by tuhle smyčku musel absolvovat.

No, je to jen takový nápad...

Takže ješte jednou díky! Po delší době zase nějaká opravdová výzva :-)

A příští rok samozřejmě rád přijdu zas.