Start hry
Řešení
Startovní aktivita obsahovala několik typů ‚tajných informací‘, ze kterých tým musel dostat části tajenky. Část týmu určená jako operativci získávala tajné informace výměnou s dalšími týmy a část týmu určená jako expert měla návod, co s každým typem dělat. Informace byly označeny písmeny B, D, F, K, M a W a čísly 01 až 05. Písmeno identifikovalo typ tajné informace:
- B (Symboly) – Braillovo písmo, kde bylo třeba si předat, které podivné znaky se v zadaných šesticích vyskytují, a které ne.
- D (Věty) – Podobné věty, kde bylo zapotřebí najít věty, kterým v seznamu odpovídá nějaké písmeno.
- F (Fotbal) – Slovní fotbal, který se hrál mezi zadanými řetězci v tajné informaci a manuálu experta. Na konci výměny ležela hledaná část tajenky.
- K (Kočky) – Obrázky koťátek dávající písmena semaforové abecedy vzájemnými polohami v mřížce, kterou měl expert.
- M (Křižovatky) – Průchod křižovatkami podle pravidel v manuálu experta. Na konci cesty ležela hledaná část tajenky.
- W (Dráty) – Odstraňování drátů podle zadaných pravidel, až vyšla graficky písmena.
Čísla udávala pořadí části tajenky. Všechny tajné informace se stejným číslem dávaly stejnou část tajenky (nezávisle na písmenu): 01 = PZNZK, 02 = RTDLO, 03 = EOEUP, 04 = LHCTE, 05 = OAUYC. Každá část tajenky měla pět znaků, které když se zapsaly po sloupcích do tabulky 5 × 5, po řádcích se přečetla tajenka PRELOZ DO HANTECU ZLUTY KOPEC. Výsledné heslo bylo tedy GELBEC (uznávali jsme i alternativní pravopis GELPEC). Způsob čtení tajenky byl také popsán v manuálu v části Tabulka, která neodpovídala žádnému typu tajné informace.
Diskuse
Nejsou žádné komentáře.